dilluns, 30 de juny del 2008

Resum de la selectivitat

La selectivitat ja va passar. Fa dies, és veritat, però sempre que escric i analitzo qualsevol cosa m'agrada haver acabat tots els passos. En aquest cas han estat simples: un breu descans els dies abans; una petita injecció de nervis ja sigui pels exàmens, pel que comporta o bé perquè fa molts anys que n'havia sentit a parlar; fer els exàmens; neguitejar-me per si havia comès errors dels meus (2*3=5 o d'aquesta mena); rebre la mitjana i començar a fer càlculs; i finalment rebre el resultat de cada examen.

Potser el que falta aquí és poder veure els exàmens però això ja és un altre tema.

El primer dia era (a part del primer) el dia que tenia els exàmens que em feien més por i en què m'hi sentia més estrany. Com sempre el de català era lleugerament més complicat que el de castellà (tot i això la nota final ha estat la mateixa :-S) després el d'anglès. Una redacció de 4 punts i 6 punts més que depenien de marcar bé unes caselles (una autèntica quiniela per alguns).

I entre aquests exàmens menjar una mica no sentava malament.

El segon dia ja vaig començar a sentir-me millor. Primer història (l'examen més extens en quan a respostes) que per fortuna han escurçat. Finalment el de matemàtiques. Ara sí que ja començava a entrar en un medi còmode.

Tot i que sempre m'havia dit a mi mateix que defugís les qüestions amb integrals vaig caure en la temptació i de dret cap a la qüestió 1, es que discutir un simple sistema de 3 equacions amb 3 incògnites amb un paràmetre se'm fa avorrit... Pel que fa al problema... Massa fàcil per valer 4 punts és la meva valoració (et donaven la representació gràfica d'una funció polinòmica en un interval i entre altres coses s'havia de donar el valor de les x dels extrems relatius, els valors pels quals creixia i decreixia, donar una representació aproximada de la derivada de la funció i finalment sabent que era de quart grau donar la funció.

Seguint en un medi favorable el tercer dia va ser encara millor. Primer física; els nervis em van trair uns instants com el dia anterior al de mates, en aquest examen em feien dubtar del sentit d'una força a l'examen de mates em feien cometre un error de 2n d'ESO al manipular una simple equació, tanmateix, vaig superar-ho. Hi va haver alguna pregunta que em va fer certa il·lusió de trobar, mira sóc així... Pel que fa al de tecnologia va ser un exàmen plàcid, de l'estil del dels altres anys preguntes tipus test (per sort no n'hi havia de medi ambient) una de control digital, una de màquines tèrimiques i un d'electricitat.

Va ser durant el transcurs del tercer dia que vaig veure una d'aquelles coses que explica la gent de la selectivitat. Els nervis, la desesperació, el realisme o la por es van apoderar d'una persona que no va poder fer res més que ficar-se a plorar.

Les etiquetes... doncs juntament amb el DNI i altres coses no me les vaig deixar. Tampoc les vaig enganxar malament. (Tampoc tenia massa pressió al damunt ara que hi penso).

El pitjor de tot plegat és haver hagut de fer més d'una hora i quart cada dia de viatge amb el tren.

En general tots els exàmens els he trobat en un nivell més baix de dificultat respecte dels dels anys anteriors amb l'excepció del de tecnologia que tot i que no em va suposar problemes n'havia vist de més fàcils.

Aquestes valoracions com he dit només m'agrada fer-les quan sé com ha anat, igual que fer valoracions just després d'un examen (tot i que ho tingui clar), no en sóc capaç.

Sóc apte.